Wycieczka do Torunia "Starszaków" i klas I-III

3 kwietnia 2019r. dzieci z grupy „Starszaków”, klasy I oraz II i III uczestniczyły w całodniowej wycieczce do Torunia.

Zwiedzanie miasta rozpoczęliśmy od wizyty w Muzeum Piernika, podczas której uczestniczyliśmy w warsztatach wypiekania toruńskich przysmaków. Zanim jednak przystąpiliśmy do pracy, mistrz

Łukasz zdradził nam, jakich produktów i przypraw korzennych należy użyć, aby pierniczki były wyśmienite w smaku. Musieliśmy również złożyć przysięgę, że dochowamy tajemnicy dotyczącej receptury, według której  przyrządzane są pierniczki.

Po zajęciach w Muzeum Piernika udaliśmy się autokarem do Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy, które zostało otwarte w 2013r. i jest pierwszym centrum nauki w regionie kujawsko – pomorskim. W czasie zwiedzania wystaw każdy z nas mógł osobiście przeprowadzać eksperymenty i choć przez moment poczuć się jak prawdziwy naukowiec. Najwięcej czasu spędziliśmy na piętrze z instalacją pt. „Rzeka”, gdzie mogliśmy układać tamy z klocków lub kamieni, sprawdzać czy fontanna wodna jest w stanie unieść kuleczkę, kręcić śrubą Archimedesa, strzelać wodą, bawić się autkami i sprawdzić jak działa oczyszczalnia ścieków…. Wiele frajdy sprawiło nam także odwiedzenie wystawy „przeŻYCIE”, ponieważ mogliśmy zajrzeć do ula, dziupli wiewiórki, łowić ryby oraz zrobić wyścigi ciężarówek czy pobawić się rurami z powietrzem.

Po wspaniałej zabawie w Młynie Wiedzy udaliśmy się na obiad do restauracji „Czarna Oberża”, a po posiłku zwiedziliśmy Stare Miasto. W czasie spaceru po rynku pan przewodnik opowiadał nam o słynnym Mikołaju Koperniku, zaprowadził nas pod jego dom oraz opowiedział legendę m.in. o Flisaku oraz Krzywej Wieży.

Do domu wróciliśmy zmęczeni, ale za to szczęśliwi i pełni wrażeń. Wycieczka na pewno na długo pozostanie w naszej pamięci, a szczególnie będą ją wspominać najmłodsze dzieci z grupy „Starszaków”, ponieważ była to ich pierwsza tak daleka wyprawa bez rodziców.