Świetlica szkolna - zdalnie 11-15.05.2020

Witam Was moi drodzy.

 

 

        Zapraszam Was w wolnych chwilach do zapoznania się z propozycjami na ten tydzień. Jest trochę do poczytania, możecie też zrobić fajne prace tu podsyłam Wam link : http://figlujemy.blogspot.com/2016/06/zow-z-butelki.html , zerknijcie proszę, może coś wpadnie Wam w oko.

 

 

Owocnej pracy.

Pozdrawiam

M.Specjalska

  • JEDZ OWOCE I WARZYWA

     

          Przed Tobą trudny egzamin, sprawdzian, klasówka? Boisz się, że nie starczy czasu na naukę?


    Spokojnie! Jest na to niezawodny sposób. Wystarczy, że wzmocnisz swój organizm odpowiednią dietą, a odwdzięczy Ci się lepszą kondycją, zdolnością analizowania i zapamiętywania.
    Najbardziej pomogą Ci w tym oczywiście witaminy i składniki mineralne. Znajdziesz je przede wszystkim w warzywach i owocach.

    Mają one kluczowe znaczenie dla prawidłowej pracy i rozwoju Twojego organizmu. Dbają o doskonałą dyspozycję organizmu, wspomagają system nerwowy, uodparniają organizm na choroby i dają mnóstwo energii.

    Surowe owoce i warzywa dostarczają witaminy C, w warzywach liściastych (szpinaku, kapuście, sałacie, brokułach oraz w niektórych owocach) znajdziesz również witaminę K; a ciemnozielone rośliny liściaste dostarczają dodatkowo witamin z grupy B.

    Warzywa i owoce to również bogactwo makro- i mikroelementów – np. magnezu, potasu czy wapnia.

    Ponadto, tak jak wszystkie produkty roślinne, warzywa i owoce zawierają również błonnik. Ma on kluczowe znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka. Nie jest on wprawdzie trawiony ani wchłaniany, ale zapewnia prawidłowe działanie twojego układu pokarmowego. Błonnik wpływa m.in. również na ograniczenie wchłaniania węglowodanów oraz cholesterolu z pożywienia, ponadto wypełnia żołądek zapewniając uczucia sytości na dłużej. Dlatego ważne jest, aby sięgać po produkty, które go zawierają. Dzienne zapotrzebowanie na błonnik wynosi ok. 19 g.

    Nie musisz od razu decydować się na szpinak. Wystarczy, że pięć razy dziennie sięgniesz po witaminową przekąskę: jabłko, pomidor, banan, kiwi, czy sałatka warzywna . Spróbuj zmiksować w swoich posiłkach jak najwięcej spośród tych odżywczych produktów. Szybko przekonasz się, że daty, wzory i trudne angielskie słówka zapamiętują się niemal same!

     

    Wykonaj samodzielnie pyszny deser lub kanapki dla siebie, mamy , tatyJ

    Na początek umyj dokładnie ręce w ciepłej wodzie i mydle.

    ·       Pamiętaj nóż to nie zabawka, zachowaj szczególną ostrożność przy krojeniu, obieraniu owoców, jeśli nie czujesz się pewnie, poproś o pomoc kogoś dorosłego;

    ·       Dokładnie umyj owoce i warzywa które użyjesz do zrobienia swojej potrawy.

     

    Pamiętaj do zdrowej diety zawsze jest potrzebna aktywność fizyczna.

    Pozdrawiam.