Relacja z wycieczki do Gdańska

Pogoda i dobre humory dopisywały nam podczas dwudniowej wycieczki nad morze, która odbyła się w dniach 23-24 kwietnia 2018r. Program wycieczki był napięty. Pierwszego dnia wyprawy zwiedziliśmy miejsca związane z  obroną Wybrzeża na Westerplatte oraz Starówkę Gdańska z charakterystycznym, olbrzymim Żurawiem i fontanną Neptuna. Po obiadokolacji i zakwaterowaniu w pensjonacie "Dalia" w Chłapowie, spędziliśmy cały wieczór na plaży nad brzegiem Morza Bałtyckiego. Niektórzy z nas po raz pierwszy widzieli morze. Drugiego dnia przejechaliśmy cały Półwysep  Helski, aż na sam "Początek Polski".  Tam również poznaliśmy trochę historii Polski oraz widzieliśmy  bunkry i fortyfikacje. Oprócz zabytków militarnych mogliśmy obserwować karmienie fok w Fokarium Stacji Morskiej Uniwersytetu Gdańskiego. Zwiedziliśmy również Muzeum Rybołówstwa w Helu - oddział Narodowego Muzeum Morskiego. Kolejnym punktem programu był spacer po molo w Sopocie, który ma około pół kilometra długości i wchodzi w głąb Zatoki Gdańskiej. Z dobrymi humorami i super pamiątkami, pełni wrażeń wróciliśmy wieczorem do domów.