Polish Independence Day

Nauczyciele języka angielskiego, pani Joanna Kranc i pan Jan R. Brzeziński, włączyli się w szkolne obchody odzyskania przez Polskę niepodległości. W ramach akcji pod hasłem Polish Independence Day uczniowie rozwijali sprawności językowe poprzez pisanie o patriotyzmie w sposób niekonwencjonalny. Chętni uczniowie przygotowali słowniczek obrazkowy dotyczący zagadnień historycznych związanych z państwem polskim, pt. My first Picture Dictionary – Polish Independence Day.  Celem konkursu było wzbudzanie zainteresowania nauką języka angielskiego oraz poszerzenie i utrwalenie słownictwa z zakresu języka angielskiego. Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem wśród młodzieży naszej  szkoły. Szkolna Komisja Konkursowa wyłoniła zwycięzców:

I miejsce – Piotr Szcześniewski klasa Vb

II miejsce – Wiktoria Kowalcz­­yk klasa VIIa

III miejsce – Julia Mrowicka klasa Va i Klaudia Rajkiewicz klasa VIIa

Wyróżnienia otrzymali:

1.     Sandra Lichocka klasa Va

2.     Dawid Plec klasa Va

3.     Julia Wyczałkowska klasa Vb

4.     Klaudia Nowińska klasa VIa

5.     Piotr Plec klasa VIb

6.     Angelika Brudnicka klasa VIb

7.     Maria Wojtycka klasa VIIb

W ramach obchodów 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości zorganizowano także dla uczniów klas IV-VII konkurs pt. Polish Independence Day. Konkurs obejmował  treści podstawy programowej z języka angielskiego oraz treści o tematyce patriotycznej i historycznej. Uczniowie wykazali się znajomością symboli narodowych, historii i tradycji polskiego święta niepodległości.

Test okazał się dużym wyzwaniem dla młodzieży, ponieważ musieli przypomnieć sobie niektóre fakty z historii naszego kraju, a następnie uzupełnić je informacjami w języku angielskim. Innowacyjność konkursu polegała na tym, że został on przeprowadzony na długiej przerwie. W szkole jest wielu uczniów, którzy chętnie uczestniczą w rozmaitych konkursach i turniejach. Aby mogli oni zarazić  swoimi pasjami kolegów, narodził się pomysł nietypowego zagospodarowania czasu na długiej przerwie. Inicjatywa bardzo spodobała się młodzieży, ponieważ do szybkiego mini quizu w języku angielskim przystąpiło 64 uczniów. Wyniki uczniowskich zmagań konkursowych przedstawiają się następująco:

I miejsce – Julia Kopaczewska klasa VIIa

II miejsce – Oliwia Gachewicz

                        Maria Wojtycka

                        Magdalena Pajor

Wiktoria Konderska

Wymienieni wyżej uczniowie otrzymają dyplomy i punkty dodatnie zgodnie z Punktowym Systemem Oceniania Zachowania. Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów w kolejnych konkursach językowych.

                                                           Koordynatorzy akcji:

Joanna Kranc i Jan R. Brzeziński